Käisin Tartus seminaril. Põnev oli teada saada, mis teised teevad ja kes teised üldse on. Keegi noormees kirjutab näiteks Juri Gagarini kosmoselennu ja teiste kosmosesaavutuste kajastamisest meedias, siis näiteks Eesti NSV ajalehtedes Edasi, Rahvahääl ja teised. Võrreldes seda vist ka kajastusega läänes. Oli muudki põnevat ja intrigeerivat huvitav-huvitav!
Eelnevalt olin veetnud päeva raamatukogus, veel olid ülal Erasmuse
pildikonkursi tööd vastaval
näitusel. Minu viiest pildist jõudsid seinale neli, panen nad
üles ka ajapikku. Seina piltidel (üks on lõige ja laiemaks venitus, et paremini aru saaks) on üks kindlasti näha, aga see ei ole veel teisal ülal, aga küll pea saab. Võibolla on teised ka, aga raske on võrrelda.
Laupäeva hommikul sõitsin I. juurde külla, trügisin tema poole, et näha ta uut maja. Polnudki oma 9 kuud teda näinud ehk siis peale Taanit ehk maid või juunit eelmisel kevadel. Kutsa T. kardab mind ikka, on umbusklik ja haugatab hirmunult eemalt. Teised kaks on ikka sõbralikud, üks kutsa oli juurde ka siginenud ja seda oli raske eristada oma liigikaaslasest.
Kõrvekülas on kenad majad, aga natuke liiga põllu peal esialgu. Väga hää rattatee läheb linnast väljast edasi, palju oli küll jooksjaid ja rulluisutajaid, kes võtavad teadupärast teedel palju ruumi ning sedavõrra läheb üks suund liikumiseks kitsaks isegi. Tore oli näha kahte tunnelitega lahendatud möödasõitu ristmikest. Meenutas Horsensist Odderi suunas välja sõidul olevaid. Nagu tsiviliseeritud koht juba! Nüüd peaks Tartu linn organiseerima spetsiaalse rattatee linnapiirilt mööda Narva maanteed või lähikonnas paraleelselt alla kesklinna ka.
Kõrvekülas poe taga päiksepoolse seina taga magas ilmselgete joobetunnustega "härrasmees", see tõi meelde ühe ettepaneku. Nimelt - selle asemel, et takistada normaalselt töödrügavatele inimestele alkoholi kättesaamist läpetades pikka tööpäeva ütleme näiteks kell üheksa õhtul, selle asemel peaks alkoholi müügipiirang olema kahelt poolt sätitud sedasi, et alkoholi saaks poest osta umbes nii normaalse tööpäevalõpu ning umbes nii kella kümne vahe peal. Asja mõte oleks takistada päevasel ajal purjutamist nagu too "härrasmees" poe taga. Päevane aeg jäägu ikka töö tegemiseks, ega ehitaja ei peaks ka tööajal jommis olema janu kustutuseks. Teine "härrasmees" tuli vastu pärast Tartusse tagasi jõudmist ja kukkus Raatuse tänaval küsima, et kas ma olen Tartust ja eitava vastuse peale luuletama, et tema pole ka ... ilmelt plaanis edasi luuletada teemal, et bussiraha on ära kaotanud või midagi umbes nii. Ma ütlesin, et tal on tore legend küll, aga ma ei viitsi kuulata ja andsin teisele 2 krooni ... tegi pettunud nägu küll ja ütles moka ootsast "aitäh sellegi eest", aga ei viitsinud ma täpsemalt selgitama hakata, et ma olen ise ka vaene sissetulekuteta tudeng ja viimase palga sain juuli kuu eest möödunud aastal. Kaks krooni on suht kole ja hall rahatäht ning ei toeta mehikest terve õllepudeli sisuga ka. Mille peale tal muule ikka raha läheb.
Tartu on hakkide linn. Teada värk, need kaks siis raudteejaamas valguses ja varjus. Nagu Ying-Yang.
Ning Tartu vaksal. Kummaline, et laupäeva õhtul Tallinna kiirrongi ei lähe, aeglasel oli ka üsna palju rahvast. Aga võibolla parem on - 14 krooni hinnavahet jälle kokku hoitud kahe pileti vahel. Ajalehte oli ka mõnus lugeda.
Kusehaisune ja -loikudega maas tunnel on aga jube. Meenus, et Horsensis on ka raudteejaam lahendatud tunneliga perroonide all, õieti on sedasi lahendatud pea kõik raudteejaamad, mis ei ole nn "lõppjaama" disainiga või sügavalt maaalused. Kopenhaagenis on vana hiiglasliku raudteejaama "lõppjaam" tüüpi peahoone alla kaevatud risti 10 raudteed mahutav jaam, suuresti jäävad perroonid küll peahoone alt kõrvale isegi. Aga ka seal läheb lisaks peahoone ülal pool olevale eskalaatorite ja treppidega teenindavale vahetustasandile (millega koos on veidi edasi sillalt trepid ja liftid alla perroonidele) ka maaalune kahhelplaaditud tunnel perrooni vaheuseks. Ka must, räämas ja kole, aga võrreldamatu. Sellised jaamatunnelid on kõik koledad ja haisvad enamasti, aga Tartus on praegu ikka eriti kohutavalt trüüstitu. Ilmselt parandab seda küll aeg, sest praegu on ju pool tunnelit ka suletud ja arvatavasti tuleb sinna midagi asjalikku sisse - pood, kiirsöögikas või muidu putka.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar