Esmalt peatus Holsvölluris lihtsalt poodlemiseks, aga autod olid juba võimsad, keskmine Islandi individuaalauto on selline:

Ja sellistega hoiavad nad teid lahti. Töötab!

Lõuna osas on saare maastik suhteliselt lame, aga peagi kõrguvad teravad mäed taustaks. Põllumajandus õitseb just seal ... kuni teda sulaveed või sulakivi / laava ära pole lükanud. Pilt kuskilt teelt Hvolsvölluri ja Skogari ("Metsa") vahelt.

Viki külake on kõige lõunapoolsem, selleks ajaks on lääne pool olnud tasandikud juba kadunud ja mäed algavad pea otse mere äärest, veidi maad viimasest kaljust kõrvale jäevad kummalised saared - need olla kunagine vulkaani südamik, mille surve ja kuumus on jätnud nõnda tugevaks, et see peale tuhandeid aastaid Atlandi tuulte ja lainete meelevallas ikka veel püsib. Ülejäänud vulkaan on ammu nelja tuule poole laiali uhutud.

Tagasiteel mäed, üle nende ilmselt Myrdalsjökulli liustik:


Kuskil seal Myrdalsjökulli liustiku all on vulkaan Katla, mis suudab panna liustikust voolama jõe, mis on võimsaim kui maailma võimsaimad jõed nagu Amazoonas. Üks Islandi võimsamaid vulkaani süsteeme, ainult Hekla suudab teda ületada.
"Metsa"(küla) koske ("Skogarfoss") nägime tegelikult teel Viki:

Kõrgust midagi 63 meetrit kui õieti mäletan, mäed taga on muidugi hulka uhkemad, aga neid lähedalt ei näe.
Tagasiteel suurelt maanteelt Metsa (Skogar) küla suunas pöörates jäi buss lumme kinni:

Sai siis 800 meetrit samutud kohaliku muuseumi, mille asutas 14 aastasena praegune muuseumi juhataja:
86. aastane nüüdseks, väga pillimängu huviline teine - mängis lisaks sellele islandi kannel/viiulile (mõlemal moel saab mängida teda) ka väikest orelit ja näitas väga efektselt, kuidas värtnaga lõnga teha.Viimasena lahkujalt küsis, et kust ma tulen - ümises meie hümni meloodiat ka!
Veel kohaliku atmosfääri, esmalt muuseum (parempoolne ehk madalam hoone):

Ja siis traditsioonilised hooned:
Köetav oli vaid üks ruum, ülejäänutest eraldatud tuleohu tõttu. Magati külmades ruumides mitmekesi sänge jagades. Nagu ikka ka siinmaal kombeks oli.Vestmannayr'i saared - näha ka kalurilinnakese tuled:
Viimati seitsmekümnendatel pursates kasvatas peasaare vulkaan maad hulka suuremaks ja oleks äärepealt terve küla maha põletanud, aga õnneks suutsid hakkajad kohalikud veepumpadega küla poole voolanud laavat jahutada ning suurem laavavoog läks seetõttu merre täiendades nõnda veelgi varjulise sadamakoha varjulisust.Igatahes oli tore reis! Grupijuht oli noorem, lobisevam, aga suurema aktsendiga mehike. Kui vaja hüppas esimesena lumme ja grupi liikmed kes taipasid võisid järgi vaaruda läbi tuisu.
Iceland Excursioni firmat võib soovitada hoolimata väikestest takistustest, käituti vägagi operatiivselt ja hästi. Reykjavik Excursions on suurem firma ja veab turiste ka Keflaviki lennujaama vahet ning liinidel erinevatesse väiksematesse linnadesse ümber saare, aga IE firma vajabki siis järelikult ju kosutust ning nende valimine edendab konkurentsi :)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar