pühapäev, 17. november 2013

Kasutatud autod

Sai siin juulist septembrini üle nelja aasta taas kasutatud autode turgu uuritud,muuhulgas ka platsidel käidud. Paljud platsid on ikka täis mõttetult kalleid ja suuri masinaid, mille pidamiseks peab rahakott puuga seljas olema või näpud endal õlised ja aega-oskusi küll putitamiseks. Nüüd siis on kampaania, kus inimesi veidi kasutatud autode ostmisest eemale hirmutatakse. Kommenteerin siis veidi artiklit. Muuhulgas sai trahvi Aare Autod OÜ, mis ei paista niivõrd silma kallite ja "just saksast toodud" masinate, vaid tavalisemate komisjoniautodega, mis pigem Eesti teedel sõitnud. Mõni muidugi ka vähem aega, aga mitte otse välismaalt enamasti. Võrdlusena mainitakse Dalinger Auto OÜ'd, mis on rohkem "otse saksast" tüüpi firma, aga mitte ainult - ikka Eesti vanu masinaid on ka. Sellega on mul eelmise auto ostu ajast kogemus, kus müügimees oli küll väga hea jutuga, aga väga "võtke-või-jätke" suhtumisega. Ehk siis esinemine oli ilus, aga pikemalt potentsiaalse kliendiga suhtlema ei vaevunud. "Aainult täna" hinnapakkumised jms. Tõsi, erinevalt Aare Autodest ei jäänud seal tollal ühelegi masinale silm nii tugevalt peale. Aare Autodest käisime augustis ühe masinaga ülevaatlusel. Firma omanik soovis masinale kindlustust teha siis selleks päevaks, aga kahjuks see polnud võimalik (endine omanik oli end maha võtnud). Vastu tulles meie soovile saime siiski kindlustuseta autoga oma ülevaatluse tehtud ja mitte soovitud üle tee asuvas kohas (kellele eeldatavasti Kadaka tee automüüjad kõik "omad joped" olla võivad), vaid pisut kaugemal. Diiliks küll lõppkokkuvõttes ei läinud, aga müügimehena jättis too Aare mõneti usaldusväärsema mulje - vähemalt oli ta valmis mitu päeva autosid vahtimas käiva kliendiga tegelema, usaldama kätte auto ilma kindlustuseta ülevaatlusele (muidugi isikutunnistuse vastu). Lisaks on Aare Autodel hea komme kõigi masinate VIN koodid veebi panna, et neid juba enne platsile minekut kontrollida oleks võimalik. Seal Kadaka teel ja Mäepealsel on neid palju mõttetumaid müügiplatse, mille "otse saksast" masinad on sõitnud kirjas olev korda N kilomeetrit (enne kerimist), millel on ostes veel kindlamini varjatud vigu ja võibolla kuskil kahtlastes töökodades peale suuremaid avariisid tehtud kokku klopsimisi. Ega see Aare mingi üdini paipoiss ka ei ole, nagu müügimees ikka on tegu jutuka vennaga, kelle sõnad on hästi läbimõeldud ja juhivad mõõduka innukusega kliendi õiges suunas, aga samas mitte liiga libedalt (vähemalt too Dalingeri vend jättis omal ajal liigagi libeda mulje). Olen näinud ka Facebookis jagatavat pilti mingist suuremast Audist, oli vist A6, mis olla Aare Autodest mitu korda ostetud ja tagasi viidud, sest mootor olevat küpse. Aga milleks sellist mürakat üldse keegi 10 aasta taguses redaktsioonis ostma peaks? Selge see, et selle kütusekulu ja võimalikud remondihinnad ei ole taskukohased. Ilmselt läks Aarel kunagi vastu võetud auto ülevaatlus kehvasti ... eks kõigil on halvemaid ja paremaid päevi ja ega kerge südamega mitme saja või tuhande euroseid miinuseid ju vastu võtta ei saa.
Neli aastat tagasi esimest autot soetades (siis polnud mul veel lubegi nii, et too esimene masin sai mulle ka osaliselt õppeautoks) sai see võetud samuti Kadaka teelt, Armiger Autost, mis on rohkem "otse saksast" tüüpi firma, millel rohkem just kallimad ja mõttetumad autod (mõni mõistlikus hinnas massitarbe auto siiski ka käibe jaoks). Loterii läks suht hästi - tollal 13 aasta vanune Opel oli ainult nullis genekaga, mis tähendas 1500 kroonist ümberkeritud generaatorit ja 1000 kroonist remonti. 2009 oli paras masu aeg, slaavi päritolu, sõbralik müüja, tegi kurba nägu ja kurtis, et saab kõigega vastu pükse. Ei usu, et see nüüd nii hull oleks olnud. Sõbralikult anti kaasa ka 13 tolline velg (varuratas oli kadunud), aga hiljem selgus, et tegu oli Ford Escorti ehk vales mõõdus aukudega veljega.


Selgituseks veel, et siin väljendatud seisukohad on puhtalt isiklikku laadi ning mul puudub igasugune seos ühegi mainitud ettevõttega,

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend