neljapäev, 29. detsember 2016

Plaanid ja reaalsus

Plaan:

Start: 18:00, E, 26.12, suund - Stockholm, laev
Etapp 2: osa 1: 11:45 (+1 ehk 12:45 Eestis), K, 28.12, suund - Keflavik, lend WW 943, saabumine 14:05 Islandi (GMT) aja järgi (+2 tundi Eestis siis).
Osa 2: Keflavik - Pierre Trudeau lend WW 251, 15:30 (Eestis +2 ehk siis 17:30) kuni 16:10 idaranniku standard aeg (UTC -5, Eestis +7 ehk 23:10).
Üks öö Montrealis.

Nüüd on siis see raskeim osa - 28.12 lennud - tehtud. Kuid mõõdukalt seiklusrohkelt.
Jäime veidi hommikul hilja peale, lapsed sabas liikumine jms. Proovisin teha iseteeninduses "check in"'i, sisestasin kõigi reisijate passinumbrid, kodakondsused jms. Viimaks teatas süsteem, et kuna meie sihtpunkt jääb Kanadasse, siis peab ikkagi passe nägupidi kontrollima ja iseteeninduses pole see võimalik. Jõudsime siis "check in"i suht viimasel hetkel ja alles jäänud kohad olid varuväljapääsude juures, kuhu väikseid lapsi ei lubata. Peale väikest segadust ei jäänud neil siiski muud üle. Peale turvakontrolli oli juba päris kiireks läinud - ja seal nad siis asjatasid, et pileteid vahetada, mis ikka ei õnnestunud. Lõpuks - kui lend juba väljuma oleks pidanud - lükati meid viimasena lennukisse. Aga kohapeal organiseeriti siis vahetus, et suuremate lastega pere sai varuväljapääsukohad ja meid suunati lennuki viimasesse ritta. Lend Stockholmist Keflaviki oli siis päris täis, ühega kahest WOW Airbus 320 lennukist - nende lennupark koosneb viimasel ajal enamuses A321 lennukitest, mida täiendavad mõned A330'ned ka. Tänu meie kohasegadusele väljus lend 20 minutit hiljem.

Kuid Keflavikis ootas meid veel üllatusi - maandumine oli üsna raju ja lennuk ei saanud terminaali minna, sest tuul oli liiga tugev. Seisime pool tundi kuskil kauba alal ja lõpuks napilt enne edasilennu väljumist saime alles sisse. Kuid mõistagi oli ka edasilend lükkunud edasi. Siiski tuli vahepeal leida koht, kus ka järgmisele etapile piletid printida ja pärast seda läbida täiendav passikontroll lennujaama Kanada/USA poole reiside tsooni jaoks. Siis sai veel püstijalu tükk aega oodata ja lõpuks "toru" asemel bussisõiduga lennukile. Stocki otsa stjuuard oli mu lootused A330'ga lennata saamisest küll purustanud, aga see lennumasin oli A321 ja vaid umbes poole aastane. Veidi suurem kui A320, õhemate modernsete istmetega. Wingletitega üles, mitte "kalasabadega" nagu pildil olev A320 tiib Stocki lennul. Montreal ei tundunud eriti popp - lendurid olid küll pered kaasa võtnud, aga vabu kohti oli palju. Mis muidugi sellisele 5 tunni ja 40 minuti pikkusele otsale oli hea. Kahjuks õhtusse veninud väljumine 17:10 paiku jõudis küll maa pimedusega katta. Pikalt läks väljas aga lennu ajal valgemaks - ikkagi lääne ja lõuna poole sõit, aga sisuliselt maandus lennuk ikkagi pimeduses. Ehk siis lennates ehasse .... Lennuki kapten oli vahepeal jutukas - Gröönimaal mainis vasakul ja paremal asuvaid varulennuvälju, mille peale lendurid igaks juhuks alati mõtlema peavad. Lubas lõpuks Montrealis õlut jooma minna (ja mitte enam selliste asjade peale ette mõelda).

Montrealis ootas meid suur jaam - ja muidugi suutsid lapsed nüüd jubaväga väsinud olla - ega pole ka imestada - hommikust stockholmis oli selleks ajaks mööda saanud juba 12 tundi ka... ja ees ootas veelasjatamist immigratsioonipaberitega ning bussisõit kesklinna (mil mõlemad magasid). Kuid korraga tassida last ja kogu pagasit ... on päris raske. Õnneks siis kuidagi sai poiss siiski jalad alla.

Väärt oli olnud mõte laadida GoogleMaps rakendusse offline kaartidega alla Montreal - tõepoolest aitas bussipeatusest suuna valida (kuigi telefon oli juba 17 % peale kukkunud.

Viimaks sai ka esimese kultuurishoki - hotellipidaja küsis meie toidupoeinfo peale, et mida me süüa soovime. Kirjeldasime, et üldist toidukraami. Juhatuse peale leidsin poe - esimene korrus/vaateaknad olid küll rohkem kosmeetika ja odekolonnid, aga kui sisse minna, siis ilmus tagant poolt ka piimariiul, hommikusööke, limonaade, küpsiseid jms. Teisel korrusel samas poed apteek ja komme ja tööstuskaupu. Mida aga ei ole on sink, vorst ja tavalised leivad-saiad. Neid lihtsalt ei leia nö supermarketist.

2 kommentaari:

r2ndrott ütles ...

Emal tekkis siin küsimus, et kust siis vorste ja sinke ja leibu-saiu saab. Pakkusin, et nende jaoks on spetsiaalsed kohad - pagariäri (boulangerie, bakery) ja lihakarn (boucherie, butcher). Ema nõustus sellega ja ütleb, et küllap teil seal on kord umbes selline nagu Prantsusmaal, et ikka teistmoodi kui kõrval USAs. Kuidas kommenteerid?

lontu lõvikutsu ütles ...

Ilmselt on selleks eraldi poed jah, Prantsusmaal olevat nii. Siin oleme vahepeal aga maale jõudnud - 170 km suurlinnast, ja siin sellist probleemi enam ei ole - toidupood on toidupood, kuigi need jagunevad kaheks "dependerii" - pisike kauplus elumajade vahel, elementaarne kraam, aga üsna hingehindadega. Ja normaalne "toit ainult" supermarket. No peaaegu ainult, mingit elementaarset toiduga haakuvat tööstuskaupa saab ka, aga väga vähe ja kallilt (nt kett "Provigo"). Tööstuskauba jaoks on "külas" (linnaosa) Dollarama (MacDonaldsiga ühe katuse all) - suur odav pudipadipudupood - mänguasjad, toidunõusid, laste raamatuid ja töövihikuid, riideid, köögi tööstuskaupa, pakendamise vahendeid jne.

Minu blogide loend