neljapäev, 22. mai 2008

Automaks

Sotsdemid siin räägivad automaksust. Ma mõtlen, et peaks olema ka autoostumaks ja see võiks alata kuskilt sealt, kus tavalise auto hind läheb üle maasturi/luksusauto hinnaks. Taanis olla just nimelt ostetavate autode pealt üsna krõbedad maksud. Meil võiks olla näiteks automaks 50 % 200 000 krooni ületavalt auto hinnalt. Umbes 200 k eest saab juba ju mõistliku auto. Kui auto ka veidi üle 200 k maksab, siis maks oleks õige pisike, aga mõni poole milline maastur või sportauto hakkaks paugupealt maksma 800 k, millest 300 k läheks hopsti riigi taskusse targu kasutada. Sellisel maksusüsteemil peaks küll olema juures erandite süsteem - näiteks, et paljulapselisel perel, st kolmanda ja iga järgneva lapse pealt tõuseks 50 000 krooni võrra maksuvaba miinimumhind - suured ja mahukad autod maksavad ju ka rohkem. Ka peaks olema maksuvabastus ettevõtluse jaoks hädatarvilikelt autodelt - näiteks (turismi)talupidaja peaks saama auto soetada maksuvabalt. Samuti inimesed, kes suudavad tõestada, et elavad püsivalt kaugel asustusest ja väga halbade teeoludega paigas. Viimased asjaolud on küll vägagi probleemsed, aga kuidagi peab suutma seda ka lahendada, sest regionaalpoliitiliselt on siiski vaja soodustada inimeste liikumist/elamist äärealadel - kasutagu nad siis kasvõi veidi võimekamaid ja kallimaid autosid, et sealt metsast õigeks ajaks linna tööle jõuda.

Muidu kilovattide maks on ka asjalik, aga peaks samuti käima teatud võimsust ületavate ühikute pealt vaid ning paljulapseliste ning kolka soodustused peaks ka sellel sees olema. St, kolkas elavatel isikutel ja paljulapselistel algab maks mõnevõrra suuremalt võimsusühikult. Ning talupidajad vajavad ka soodustusi! Kui traktor katki peab ju saama dziibiga põllu ära künda ka, mitte pole vaja külajoodikut kiirovitsiga oodata!

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Läti ja Soome ja Saksa jm lähipiirkonna automüüjad kindlasti rõõmustavad selle ootamatult sülle kukkunud väikse, kuid siiski väga dsiibimaia turuosa üle :P

lontu lõvikutsu ütles ...

Maksu asjas nii palju, et maksu peab tasuma ikka - kui väljamaalt tood auto, siis maksad Eesti registrisse üle toomisel ja pead esitama ostuhinda tõendavad dokumendid või tegema hindamisakti ja vastavalt sellele maksma. Väljamaa registris autot püsivalt Eestis kasutada ei või - üle poole aasta ei saa välismaa numbriga riigi sees sõita - Taanis pidada igatahes sedasi olema.

Anonüümne ütles ...

no tegelikult ei saa auto registreerimisel maksu nõuda, sest auto hind ei kuulu sel juhul avalikustamisele (ehk siis müügileping on konfidentsiaalne)
ja kõik ostetud autod hakkavad maksma 200 000 ja mitte grammigi rohkem

välismaalt toodud masinatega võib kaasa saada täpselt sellise paberi nagu tahad :P

meil on palju läti numbriga ameerika autosid kaa - millel puudub E-sertifikaat ja nendega ei sõida ainult lätlased

need lambimaksud kotivad ainult lihtinimest, kes suudab natuke raha koguda ning tahaks endale veidi paremat elukvaliteeti lubada. täpselt sama nagu Keskerakonna maamaksu keiss tallinnas hetkel
Penskarid Kadriorust välja!

too kümme erinevust sinu idee ja selle maamaksu vahel :P

luksusautod on niikuinii firmade nimel ja nende alt liisitud - täiesti teisejärguline on sellel juhul see hind
200 000 ei saa uut autot kahjuks, vähemalt sellist mitte, mis oleks tänapäeva mõistes ökonoomne, ratsionaalne ja ohutu

sellised piirangud tuleb rakendada üle euroopaliselt - nagu praegu on alates 1994 aastast toodetud masinatele rangemad nõuded. ja kui ei vasta, siis ei saagi kuskil registreerida

(need read pärinevat privaatvestluselt msnis ja on avaldatud loaga algautori nimel. L.L.)

lontu lõvikutsu ütles ...

Noh, ma siis revideerin oma hinnapõhiseid maksuseisukohti ja leian, et peaks pigem siis tõesti kilovatipõhist maksustamist rakendama. Iga kilovatt, mis üle teatud piiri läheb, läheb mingisuguse maksukordaja alla. Praegu ei oma seisukohta kilovattide osas numbriliselt. Peale selle peaks kilovattide järgi maksustamise piir olema kõrgem siis provintsis elajatel ning paljulastelistel peredel.

Wikmanipoisilik džentelmen ütles ...

Lontu, käibemaks on seda suurem, mida kallima auto ostad. Seega lihtsuse huvides võib tõsta autoostu puhul lihtsalt käibemaksu.

Teiseks, bensiini imeb kallim auto enamasti pisut rohkem, seega on kallim seda ülal pidada, ka remondiga sama lugu enamasti. Seega on ka siin olemas süsteem, kus rikkam maksab rohkem.

Kedagi ei tohiks karistada, kui ta ostab kalli auto, kuna tal on raha. Küll aga peaks karistama neid, kelle auto pole piisavalt turvaline näiteks. Luksuslikud autod on enamasti turvalised ning seetõttu ma ei pane kellelegi pahaks, et Daewoo asemel A8 ostetakse eks.

Kõigepealt alustaks ehk sellest, et ministeeriumite osakonnajuhatajatelt võetakse auto ära ja ministeeriumitele jääks paar ühiskasutatavat masinat sohvriga. Et enne, kui hakata meiesugustel nahka üle kõrvade tõmbama, peaks riik näitama eeskuju. Noh, näiteks sõitku rattaga tööle.Kopenhaageni linnapea sõidab, kas seda on mõnelt meie avaliku teenistuse ametnikult palju nõua? Ei ole ju.

Ühesõnaga lihtsuse huvides pole lisamakse tarvis rakendada, riik peaks toimima vägalihtsalt ja läbipaistvalt. Ma usun, et sa oled nõus sellega.

Wikmanipoisilik džentelmen ütles ...

Ühesõnaga, ei ole õige hakata inimesi karistama autoostu pärast. Vaba maa, vaba voli. Seetõttu aga peaks muutma inimeste mõtlemist ja looma võimalused kasutada aasta ringi edukalt ratast, elektrimootoriga ratast vms asja.

Põhjus on sellel siin, et riik on kogu aeg soodustanud auto ostu ja nüüd hakata inimesi karistama sellepärast pole õige. Inimeste harjumused ei tohiks olla manipuleeritavad maksudega, ikka kommiga ja rattateedega :)

Minu blogide loend