teisipäev, 11. oktoober 2005

Khmeer

Ma mäletan, kuidas ma end keskkoolis vasakpoolseks, kuid mitte liiga paduvasakpooleks deklareerisin. Ning siis mu filosoofia- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja, kes Tallinna kesklinnas kasukapoodi pidas, sõitis ringi kolme-nelja aasta vanuse mercedesega ja klõpsutas tikkkontsadel. Ta ütles, et tema mitte ei saa aru kuidas ühel nii targal mehel võib nii loll poeg olla. Luges tunnis ette punaste khmeeride tegusid ja küsis, et kas seda mina tahaksingi?
Aga ma teatasin juba ammu, et kommunism tema Venemaal esinenud kujul on vaid kommunismi maski taha varjunud vene natsionalismi erivorm. Kommunismi, mis iseenesest pole võimalik, sest eeldab inimese sisemiste barbaarsete kaasaannete eemaldamist, mis eemaldaks inimesest inimese.

Kuidas võtta kokku XX sajandi ajalugu? Ma võtan selle kokku, võtan liiga kokku.

2 kommentaari:

kidari ütles ...

jään ikkagi selle mõtte juurde, mida ma korduvalt olen kuuldavale toonud, et on olemas täitsa yks riik, kus kommunism õitseb kõige ehedamal kujul - ja see on ameerika ühendiriigid. välja arvatud yks pisike detail - seal on eraomand ikka eraomand. aga kõige muuga (ka oma ajudega) kuulub inimene riigile. sõnavabaduse puudumine, ajupesu, täielik ja pidev kontoll inimeste asjade ja tegude yle, jne. rääkimata muidugi teiste riikide päästmisest neile kogu relvaarsenaliga appi minnes. (kas mitte n. liit ka meile omal ajal "appi ei tulnud" ?)
niikaua kui eesotsas on Isake Bush, ei usu ma, et midagi kardinaalselt muutub.
oehh ... või võib mu postituse kirjutada ka lihtsalt veidi niru tuju arvele ..?
{ }

lontu lõvikutsu ütles ...

Siiski,julgeksin vastu vaielda, et need närakad seal ei julge isegi võtta kommunismi head eeskuju oma kattevarjuks, kuid teevad ikka sama natsionalitlik/imperialistlikku lollust. Mölakad.

Minu blogide loend