pühapäev, 14. juuli 2013

Konteinerlaev

11. juulil uppus konteinerlaeva MOL Comfort (endine APL Russia) vööriosa peale tulekahjut India ookeanil. 2008. aastal Jaapanis ehitatud 316 meetri pikkune laev murdus pooleks tormisel ookeanil 17. juunil. Laeva ehitusel oli võtmetähtsusega kaubaluukide ümber väga paksu (kuni 90 cm) terase asemel kasutatud õhemat, kuid kõrgema tugevusastmega terast. Suurimate konteinerlaevadega võrreldava (ja post-Panamax ehk Panama kanali lüüside mõõtmetest suurema) laeva vööri ja ahtrosa võeti ookeanipuksiiride poolt vedamisele, kuid ahtriosa (tagumine ots, muuhulgas kajutid ja mootorid) uppus 27. juunil ning vöör (laevanina) peale laastavat tulekahjut 11. juulil. Lingil pildid ja ka kaart, kus näha laeva mudrumise koht ning vööri ja ahtri uppumispaigad, mis jäävad päris kaugele.http://gcaptain.com/mol-comfort-incident-photos

1 kommentaar:

Bobik ütles ...

Väga jõhker. meri saab varsti triiki täis konteinereid, kui efektiivsust liialt taga aetakse piisavalt katseid tegemata.

Minu blogide loend