pühapäev, 3. mai 2009

Traadi otsast ära.



Taasüks teguderohke päev oli see reede. Sai käidud ka Minu Eesti mõttetalgutel, veidi kummalisse kohta ehk satutud küll. Nimelt puuetega inimeste tugikeskusesse, kuid see tegigi huvitavama ja kirjuma seltskonna.

Osalesin teemades "Kuidas stressiga toime tulla?" ja "Kuidas eesti haridussüsteemi parandada?" Lühemalt astusin veel läbi mitmest-setmest teemast. Käisin siis haridussüsteemi all välja ka paar hinges turritanud okast. Tõsi - rohkem kõrgharidusega seoses, aga mitte ainult.

Esmalt tolle, et kõrghariduse vastuvõtt peaks olema kahesüsteemne - lisaks riigieksamitele peaks peaaegu kõigile erialadele saama sisse ka intelligentsustesti abil.

See võimaldaks lahendada mitut probleemi. Hiljuti kurtis kuskil meedias muide ka keegi TÜ suurem teadlane (äkki oli rektor Karis, täpselt ei mäleta), et lapsed on nii loovad, aga kui nad on koolikadalipu läbinud, siis ülikoolinoorsandidena pole neis enam palju loovust järel. Aga teadus vajab just ka väga palju loovust. Ma usun, et kahe süsteemi alusel toimiv vastuvõtt aitab ka meeste kõrvaletõrjumise vastu haridusest, mis on mitmeid aegu probleemiks olnud. Kahe süsteemi alusel toimiv vastuvõtt loob kirjuma seltskonnaga ülikoolikursused, mis aitab uute ideede levikule kaasa. Olen nõus, et paljud intelligentsustesti abil ülikooli pääsenud võivad ülikoolist tööharjumuse puudumise tõttu ka välja langeda, kuid hoolimata sellest oleks täiendavast teist tüüpi vastuvõtust paljudel eraladel väga palju kasu. Minu nägemuses võiks riigieksamitega ja intelligentsustestiga vastu võetavate tudengite suhe olla 2 / 1 vastu.

Teine idee arenenes ise diskussiooni käigus ja tuli välja varasema idee kaudu. Nimelt laiendasin oma mõtet selles osas, et õppematerjali vabalt täiendatavus võiks laieneda ka koolimaterjalidele. Iga õpetaja võiks saada loodud materjale täiendada, modifitseerida ja teha oma redaktsiooni. Kooli õppematerjalid oleks nagu pedagoogidele avatud Wikipedia. See tähendab mõistagi seda, et tänane haridussüsteemi bürokratiseerimine ja reeglitega liialdamine tuleb lõpuks ometi ümber pöörata. Koolibürkraadid peaks ometi õpetajat ja tema kutsemeisterlikkust usaldama hakkama selle asemel, et nõuda rida-realt mis iganes aruandeid.






Seda ma suurt kommentaarima ei hakkaks, kõik saavad aru, millega tegu :)



Arghhh ... ma ei viitsi täna tegelikult üldse kirjutada. Ei tule hästi välja ka.
Igatahes, nagu näha jõudsime samal õhtul veel praamile ka ja üle mere. Mis sest, et numbrimärgile Honda konks sisse vajus praamil, oli keegi mees unustanud kässari peale tõmmata.

3 kommentaari:

Liisa ütles ...

Lahe, et päevast ja oma ideedest kirjutasid, veel lahedam, et pildid ka üles panid. Aitäh!
Ma sealt koja arvutist pole veel jõudnud pilte ära tuua, see jääb eitea mis ajaks, mu mõlemad väikesed lapsed jäid haigeks...

Bobik ütles ...

Kas see sõrmuste pilt on see, mis ma arvan, et on?

leitnant ütles ...

jah, mina küll sellest sõrmuste pildist aru ei saa, palun siiski kommentaari. kui vaja, siis privaatselt. ilusad sõrmused muide.

Minu blogide loend