pühapäev, 12. august 2007

Vejle

Niisiis käisime Vejles - jäime jalgpalliks hiljaks ja kogemata sõitsime staadionist mööda ilusasti pidi 7 % langust mäest alla Vejlesse. Ohoo kiirust - 41 km / tunnis tuli kenasti sisse. Aga eks see oli juba kõvasti oodatud ka peale umbes kolmekümmet kilomeetrit, no Horsensi ja Vejle vahe on oma 25, aga linna teise serva oli ju ka vaja enne saada. Lahkusime linnast pool kaks ja kuskil poole neljaks olime küll kenasti kohal, tagasiteed alustasime kuue paiku ja koju sai kenasti enne kaheksat, et asuda pannkooke vaaritama - kogemata ajal, mil massid köögid vallutanud olid.

Võibolla on Vejles ka midagi muu huvitavad ... võib täitsa võimalik olla, aga mulle mõjub alatasa kõige enam sild - 16 sildeava, pikim 110 meetrit - suuri ligi 20 meetriseid sadulveoautosid mahub kahe sillaposti vahele viis-kuus.

Silla pikkus 1712 meetrit ei ole samuti mitte maailma klassist. EKI sõnaraamat ütleb, et "cantilever" on konsool. Enamik pikad nn "konsoolsillad" on nähtava terasraamiga nagu too õnnetu I-35W Mississippi sild oli, kuid konsoolsild too õnnetu siiski seda ei olnud. Nimelt seisneb konsoolsilla sisu toetumisel üksikutele postidele - niisiis ei ole sildeava kohal olev tee toetatud otsi pidi postidele, vaid iga teelõik on toetatud keskelt. Maailma pikimate sildeavadega konsoolsildade sildeavad ulatuvad 500 meetrini. Vejle sild on raudbetoonist, nõtke ja peenike. Kõrge, et lasta läbi kaubalaevu ja jahte - 40 meetri kõrgused sõidukid pääsevad alt läbi (võrdluseks - Suure Belti silla alt mahub libi 65 meetrine laev, Øresundi silla alt 57 meetri kõrgune laev, kuid viimasel oleks võimalik ka kasutada Peberholmi otsast mööda sõitu ja üle tunneli ujumist). Vejles on kenad kõrged kaldapealsed - fjord on rohkem Norra fjordide moodi, kuigi siiski imepisike ja madal võrreldes. Fjord ja Vejle kesklinn on justkui suure uhtoru põhjas kahelt poolt 50-60 meetrini tõusvate küngaste vahel Niisiis ratturile tähendas tee Vejlesse üldiselt pikka sirget ülesmägesõitu - vahepeal oli tõuse ja vahepeal laskumisi, aga vähem kui põhjapool Horsensit "mägitaanis". Laugele tõusule järgnes järsk noaga lõigatud laskumine - vanalinna sisse sõidu veidi sinka-vonka lai 7 % langusega maandumine oli nauding, nagu juba öeldud.

Veetsin aega Vejle Kajaki klubi ees pargipingil istudes ajal, mil klubi liikmed parasjagu oma paate välja tõmbasid ning rõdule kohvitama kogunesid. Veesõidukeid oli Vejle sadamas muidugi meeletult. Korra jäi silma Århusi poolt tulev kiirrong, vähemalt kolm koosseisu kokku haagitud pühapäevaseks sõiduks København'i suunas. Rongid tulevad Vejlesse piki fjordi kaldanõlvu vaikselt alla ja lahkuvad samuti. Muidu vajaks nad tunnelit.

Linnast pea kõrvu välja sõites möödus mitu motorollerit, neist ühel oli kaks noormeest, kes olid väga närvilised ja tagumine üritas ette jäänud kaasreisilist suisa lüüa. Vististi olid türgi noored. Reede öösel öökluppi minnes oli lõbus näga tänaval musta BMW'd, millest valjusti kõlas türgi rahvamuusika ainelist poppi.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend