esmaspäev, 18. september 2006

Siga liikluses



Täna hommikul oleks mind Suur-Ameerika tänaval Koidu trollipeatuse juures äärepealt üks Saabi "piloot" alla ajanud. Idioot sõidab autoga teises reas esimese rea peatunud auto tagant lagedale lisades enda fooritule vilkudes järelikult ainult gaasi. Õnneks olin alles just esimese sammu teele astuda jõudnud kui ta möödus (selleks ajaks oli tal kindlasti punane), aga ikkagi oli ebameeldiv ja jäädvustasin. Palju huvitavam jäädvustus oleks olnud Suur-Ameerika tänav täis autosid - kaks pikka rida - ja üks tüüp ainsana järgmise foori ees. (Loogiliselt järeldunuks sellest toimunu - ignoreerides teisi autosid kiirelt ülekäiguraja foori alt läbi sööst, mis just probleem oligi). Kahjuks ei mõelnud tol hetkel sellisele pildile ja nii peate rahulduma mu katsega autonumbrit kätte saada, millele mõjus halvasti kaamera manuaalne ööseade ja automaatika, mis tulenevalt auto tumedast värvist valis veidi halva seade. Siiski on siin kontrastiga töödeldud number (mõelge ise, mis täpselt):

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Soovitan sul soojalt mõelda oma tegude üle ning tuletada meelde, mis eelnes ennem sinu poolt arvatud "sigatsemisele".
Keerasin teise sõiduki tagant välja põhjusel, et ta pidurdas ja pidurdas ta rohelise tule /põles sõidukitele/ ajal, sest üks jalgsi liikuja tahtis hakkata rahumeeli sõiduteed ületama /temale punane/. Oli valida, kas sõita eesolevale sõidukile otsa ja sellega seoses oleks eesolev sõiduk paiskunud jalakäijale otsa või pääsat, mis päästa annab. Valisin teise ja sellest ka see kiirendamine /vahel pääsatab gaas rohkem, kui pidur/ ning ületasin foori mulle vilkuva rohelise tulega. 50 m eemal jäin ilusti seisma, sest põles punane ning sõimasin seda enesetapjast sõidutee ületajat.

lontu lõvikutsu ütles ...

Kui esimese rea auto pidurdas ja peatuma hakkas, siis loomulikult järeldasin, et temale põleb juba punane ja kohe hetkepärast on mulle ka roheline - 100% ei saa pead anda, et mulle ta tol hetkel juba põles, sest sellisel momendil on loomulik jälgida autosid, et kas need ikka peatuvad - mida ma ka tegin ja ehmatasin esimese rea viisaka juhi käitumist ignoreerivat rallitajat nähes üsna tõsiselt.

Jään oma seisukoha juurde kindlaks - samahästi oleks seal võinud olla reguleerimata "sebra" ja sellisel oleks kõik juba veel selgem autojuhi süü, sest seal peab iga "piloot" seisma jääma.

(Ja päris pöörane, kuidas töötab bloog - nii poole aasta eest tagaräägitud doktorandid, palvetama üleskutsuva spämmi autoritest sektandid kui "piloodid" leiavad bloogi üles. Kaks esimest olid küll näited võõrast bloogist.)

Anonüümne ütles ...

Muuseas kiirust peab nii või teisiti, ülekäigukohale lähenedes maha võtma. Ja kui mõni auto seisma jäi (isegi väidetavalt punase tulega), siis kõige rumalam asi oli lihtsalt mööda kihutada.

Vaevalt, et see auto blokki pidurdas - seega oleks ka taga sõitnud autol pidanud olema küllalt aega peatuda.

Aga kui silmeeest lõi mustaks põhjusel, et auto liiga vara peatus ning seetõttu kõrvalt (ülekäiguraja ees) üle kihutasid ...

Anonüümne ütles ...

Kulla jalakäijad. Liiklus toimib ainult siis, kui kõik, ma toonitan KÕIK liikluses osalejad eeskirjadest kinni peavad. Ka jalakäijad. Antud loost aga paistab mulle, et jalakäija tahtis hakata teed ületama temale keelava fooritulega. Jutt, et kuna üks auto peatus, ma eeldasin, et tal punane on, ei tähenda mitte midagi. Veenduge ikka ise, et teil selleks hetkeks kah roheline tuli ees on. Te ei ole pühad lehmad, et iga käeviipe peale autod kõik plaksust seisma jääksid ja laseksid teil minna, kuhu aga iganes soovite. Arvestage, et kokkupõrkel mistahes sõidukiga, saate alati rohkem kannatada teie.
Teine huvitav tähelepanek on see, et kõige korralikumad jalakäijad on need jalakäijad, kes ka autojuhtimise õigust omavad. Need, kes ainult jala käivad ei pea kahjuks enamasti eeskirjadest kinni. Tihti olen ise ainuke, kes jalakäijana foori lubavat tuld ootab, ülejäänud kablutavad punasega üle tee, tihti ka autode vahel laveerides ja siis ise autojuhte sõimates. Tean autoroolis olles, kui halb on arvestada liiklejatega, kes eeskirju ei täida ja sellega kaasnevalt ettearvamatult käituvad. Tihti on nendeks just jalakäijad ja jalgratturid. Seega pean õigeks jalakäijana järgida neidsamu liikluseeskirju, mis ka autojuhtidele kehtivad. Selline käitumine väldib hilisemaid arusaamatusi ja kõikidel on puhtam ja kuivem tunne.
Mis on jutu point? Kuna me igapäevaselt peame linna liikluses koos eksisteerima ja tahame kõik õhtuti ilusti elusalt ja tervelt koju jõuda, siis võiks kõik liiklejad lähtuda ühest ja samast eeskirjast ja seda ka täita. Äkki minu jutt siin paneb mõne inimese mõtlema. Äkki tänu sellele jutule jääb mõni jalakäija alla ajamata või mõni auto mõlkimata. Siis oleks sellest juba suur kasu...

Tänud
M. U.

Anonüümne ütles ...

Mina küll ei tea kes mis tulega läks, aga lihtsalt toonitan vastuolusid esimeses jutus.

Eesseisev auto ei pidanud kummagi osapoole sõnutsi järsult pidama seega ei kujuta ette, mis moodi oleks võinud tekkida avariiohtlik olukord, kus taga olnud auto avarii oleks võinud teha.

Ning mul jääb vägisi mulje, et oli kuidas oli, aga möödakihutanud autojuhi närvid ei pidanud vastu sellele "lollusele" nagu "liigvara peatumine".

Aga kuna mina fooritulesid ei tea, siis see saab olla ainuke etteheide.

Eeldusel, et pikkivahe muidugi 20cm polnud, aga siis poleks jõudnud ka ära keerata.

lontu lõvikutsu ütles ...

Seda minagi - autojuht eiras ees sõitnud auto juhi hinnangut olukorrale ja tekitas seeläbi liiklusohtliku olukorra.

Ja seda, et: koer ei oska liiklusseadust, aga kui autod peatuvad, siis hakkab ta liikuma. Koer oleks minu asemel autoa lla jooksnud samas kui sisuliselt loomuõigusejärgi olnuks tal ikkagi õigus liikuda, sest liiklejad olid talle teed andnud.

Minuarust oli mul juba selleks ülesõidu hetkeks ka roheline tuli - seega autojuht oli asjaga üpris hiljaks jäänud selleks, et see seaduslik oleks. Päris pead ei anna ma siukestes küsimustes - politseisse ka ei pöördu (kuigi täna vaadati mu blogi politseist selle foorumiposti peale saabnetist), aga lihtsalt loodan, et autojuhid piduravad vastavalt eessõitjale ega süsti kuidas jumal juhatab.

Anonüümne ütles ...

"""Selles situatsioonis tuleks esmalt süüdistada seda autojuhti, kes jäi rohelise tulega seisma (takistades teisi liiklejaid ja põhjustades liiklusohtliku olukorra), et lasta mingi kloun üle tee."""


Noh, mida lolli juttu siin kuulma peab.

Mina olen LE-ga kursis ja sina praegu süüdistad rahulikult ülekäiguraja ees peatunud autojuhti liiklusohtliku olukorra tekitamises ning pidid temast mööda kihutama, sest läbi ei saanud panna. Vaata, isegi kui oleks olnud roheline tuli, oleks süü olnud selle kihutaja pool.

Loll jutt suhu tagasi.

Minu blogide loend