reede, 16. oktoober 2009

Krattimine sõiduplatsil

Lükkan ümber vahelduseks kuuldused, et minuga midagi halvasti on läinud. Ei ole, täiesti sujub. Käin tööintervjuudel, teen väiksemaid otsi vabatahtlikku tööd ja arendan ennast. Sõidan õppesõitudega Tallinnas ja Harjumaal.

Täna käisin õppeplatsil juhendajapaberitega sõbra ja oma autoga. Noh, ametlikult võttes L. autoga, meie ühine vara siiski. Saan, mida siin blogis ka puudutanud olen. Niisiis kärutasin platsile, kus värav oli parasjagu kinni - üks veoauto oli sissesõidu blokeerinud. Tagurdas ja sain siiski jaole. Kolm veokit tegid platsil õpet, kaks järelkärudega. Muudkui tagurdasid postide vahele ja tagurdasid... platsi teises servas on sõiduautode tagurdamise ning külgboksid, aga sõiduautosid platsil polnud. Minu eesmärk oli harjutada kohapealt liikuma hakkamist. Pole taibanud korraga koos siduri üles laskmisega ka koos gaasi anda, ikka esmalt vaikselt sidur üles ja siis kui asi kindel alles gaasi kallale. Aga nõnda ju ketsi panna ei anna ... aga peaks, sest kui juba ketsi vilistada oskad, siis ilmselt saad liikuma ka foori tagant - taga hulgem vihaseid kaasliiklejaid, kes ootavad. Niisiis, mis teha - pargin end platsiservale, ees pikem sirge tee. Jätan seisma.
Lasen siduri üles ja püüan samaaegselt või vaid väikse viivitusega ka kohe gaasi anda. Lasen veerand platsi hoogu üles veidi - olgu öeldud, et plats pole suur - küljel on kolm külgboksi ja veidi jääb veel ruumi üle küll ka. Käiguvahetamiseni ei jõua, vaid tõmban piduriga hoogu uuesti maha veidi, pööran veidi paremale ja teen siis ümberpöörde jäädes uuesti seisma.
Alustan uuesti - sidur-gaas ... täitsa hoogsalt läheb, kahju ainult, et ei ole õppefoori, mille alusel ajastada oma liikuma hakkamist, pigem ajastan ikka selle hetke järgi kui mul sidur vedama saab. Jõudsin siis oma 4-5 tiiru teha, kui üks paks mees handsfreega minu poole poole ümberpööramise peal tulema hakkas. Okei, jätan pööramise pooleli ja seisma, lasen akna alla ja saan sõimata. Platsi kasutuseeskirjade järgi üle 5 km tunnis sõita ei tohtivat, aga mul olevat 40 sees. Noh, esimese käiguga 40? Kiiruse üle ma vaidlema ei hakka, kuigi üritan end õigustada, et kuskil peab ju saama harjutada autoga paigalt võtmist. Et see ikka vähe kiiremini läheks.

Lahkusin platsilt, eks täna sai startimist juba veidi harjutatud. Platsi korrapidaja, kes kasutamise eest tasu võtab ütles, et mul ei tasu tähele panna seda noomimist, sest minu harjutused ei seganud teisi sõitjaid. vähemalt talle ja mulle jäi selline mulje. Kas ma nüüd esimese käiguga just 40 peale sain - ei tea. Pöörded olid küllalt ülal küll.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend