neljapäev, 29. oktoober 2009

Olin vahepeal küllalt solvunud panga suhtes, mida tavatsen kutsuda Swedish Gang Bangiks. Noh, mõistagi on minus tugev annus irooniat ja pahane olemist rootslaste otsuse aadressil see pank just sedasi ristida nagu ta ristiti. Danske otsus regiooniti regionaalsete nimedega toimetada on oluliselt sümpaatsem. Norras tegutseb pank näiteks Fokus Bank nime all, Rootsis on Östgöta Enskilda Bank. Lätis ja Leedus Danske Bank´ina, aga Suurbritannias Northern Bank, Iirimaal National Irish Bank. Rootsis on tegelikult Danske´l lugematu arv nimesid: Bohusbanken,
Gävleborgs Provinsbank, Hallands Provinsbank, Närkes Provinsbank, Skånes Provinsbank, Smålandsbanken, Sundsvallsbanken, Sörmlands Provinsbank, Upplandsbanken, Värmlands Provinsbank, Västmanlands Provinsbank ja Älvsborgs Provinsbank.
Üht või teisi pidi, aasta tagasi oli Danske/Sampo täitsa viiskas ja viks pank, aga täna ma olen neis mõne võrra pettunud. Ei, midagi hullu pole veel juhtunud. Mina ei saa kurta, et Sampo pank minu eraelus sorgiks, antud Iseka teenustega liitusin ka juba ja pigem sorgin mina panga eraelus.

Nüüd ma avan oma arvamuse ISEKAS personaalpangandusest.

See on tegelikult tagasiminek, sest senises personaalpanganduse programmis said inimesed rohkem arv kordi tasuta välja võtta raha võõrastest pangaautomaatidest (nagu SwGB, Seebipank jt), said tagatult tasuta pankade vahelised maksed (lisaks pangasisestele maksetele) ja midagi ehk veel.

Tõsi, uute boonustega tekkisid võimalused kuumaksuta pangakaarti omada, mis on ju tõepoolest asjalikud, kuid mina küll nii rämedalt punkte raiskamiseks ei saanud, maksimumist jäi mul puudu vaid 1-2 punkti ja ma leidsin palju asjalikumaid boonuseid kui nood pangakaardiga seotud. Jätkan Swedish Gang Bangi pangakaardi kasutamist, automaadid on lahedalt laiali ja kaart kulub ära. Mind ahvatleb aga viimasel ajal ka võimalus suurem hulk raha viimati mainitud asutisse üle viia. Nimelt on Danske otsustanud vähendada viimastel kuudel oma intressimäärasid. Viimati on 1 kuu intress langenud isegi alla maagilise 3 % piiri ... Umbes kolme kuu pealt muutub pank enamvähem konkurentsivõimeliseks, võibolla on asi selles, et läinudaastase oktoobri-novembri pangavahetuskuu pakkumiste ajal kogunenud boonusintressiga hoiused hakkavad lõppema ja vaja on tagada raha pikem püsimine, aga ometi ei täida praegune hinnakiri nende oma soove. Minu kümnendikmiljonile lähenevad säästud teeniksid SwGB pangas kuu ajaga poolteist protsenti enam - nimelt pakuvad rootslased boonusprotsente vastavalt summade suurusele, mida taani ihnuskoidel anda pole. Taani ihnuskoidel on aga veel üks kurikaval plaan, nimelt püüavad nad vaeseid kliente jõuga üle tulema sundida. Kui kolme teenust kokku ei tule, siis tahavad ihnuskoid hakata kasseerima 30 krooni kuus arvelduskonto omamise eest. Taani Danske seda mult küll ei võtnud, olin tolle asutise kliendiks nimelt 2007. aasta sügisel kuni jaanuarini 2008. Taanimaal elades. Läinudaastal pakkus Sampo 7,5 % aastaintressi aastastele hoiustele suuruses 10, 20 ja 30 k. Magus, sest SwGB suutis sel hetkel rääkida vaid ehk 5 %. Täna pakub Danske 5,05% aastas ja see ületab küll SwGB 4,35 kuni 4,5 % aastas. Lühiajalised intressid on muutunud aga väga ebameeldivaks. Võibolla peaks vahelduseks üldse kolmandate pankade teenuseid tarvitama hakkama.

2 kommentaari:

Wikmanipoisilik džentelmen ütles ...

Taanlased endid ei tõmba lohku, ikka teisi.

Tead, loen praegu oma taan blogi üle, olid ajad :)
Koos ostetud hall ratas sõidab senini!

Anonüümne ütles ...

Jah, ilmselt nii see on

Minu blogide loend