Käisin kohtumas arheoloogiaõppejõuga. Selgub, et ma olen siin arheoloogia õppetoolide vahelise lepingu alusel, aga ükski arheoloog ei tundnud huvi - ju nad on maalähedased ja/või vaesed. Igatahes kahest kohast üks läks käiku, minu õnneks.
Kuna õppejõul oli parasjagu kiire, siis läksin aega parajaks tehes Kopenhaageni suurimasse kaubanduskeskussesse
Field's (
googlemaps), mis on
Amageri saarel
Ørestad'is (korteriomanik ütles, et ta pole seal käinud). Field's on "põlluserval", eelviimase metroojaama kõrval. Ringikujulise põhiplaaniga, suurim kauplus hoones on muidugi Bilka. Ümberringi käib tohutu arendamine. See on Amageri lõunaosa läänepoolne külg, mis merelt tööpuuduse ajal Teise maailmasõja aastatel võeti ja järgnevad 50 aastat sõjaväe ala on olnud. Niisiis - tamm ümber ja pumpasid tühjaks. Muide Kopenhaageni metroo valmis alles 2002. Kummaline põhjamaade suurlinn, kus pole ei trammi ega metrood väga kaua olnud. Trammi pole tänini.
Toikasadamas on ju üle 100 km metrood! Siin on vaid
16,8 km! Eestlastel on üle sajandi trammid ja mõnda aega ka trollid, siin midagi sellist ei ole. Helsingis ka nii trammid kui metroo, metroo suht lihtne ja väike, sest kesklinn on tegelikult üsna hõre, aga siiski pika ajalooga erinevalt Kopenhaagenist. Siinne metroo on pea suuremas osas maa peal, õieti kohal. Amageri uuspiirkonnas on 50% postidel (viadukt), ja 50% muldkeha peal, maapinnast 3 meetri kõrgusele tõstetud. Lennujaama mineva teise liini pikenduse trass on googlemapsis kõik näha ehitamisel, kuigi pilt on vähemalt eelmise sügisene - nimelt kesklinnas on üks üle raudtee minev kena lai jalakäijate sild täitsa puudu. Lennujaama minev metroo avatakse septembri lõpus. Metroo tundub hakkama lennujaama katuselt sisse sõitma - sellisesse suurde kolmnurga kujulisse StarWarsi ristlejat meenutavasse
jaama. Niisiis - raudtee on lennujaama all, metroo lennujaama kohal!
Ah, tegelikult võinuks täna rohkem pilte teha. Nägin ka Lensbaby läätsesid, nii teise kui kolmanda versiooni omad olid saada, nendega saab teha
selliseid pilte, millel kogu maailm tundub olevat maailma enda väike mudel.
2 kommentaari:
Minu arust on Helsingi ikka palju noorem kui Kopenhaagen, 17. sajandi sünnitis, nagu ta on, ja ilusaimad hooned pärinevad Helsingis alles 19. sajandi algusest. Nimigi on linnal puhtalt rootsi päritolu, ei midagi (ürg)soomelist.
No loomulikult palju noorem - Kopenhaagen oli 19. sajandi kolmanda veerandini veel linnamüüride vahele tõmmatud, nüüd pole linnamüüridest ja bastionitest suurt aimugi - välja arvatud kastelli osa päris kaldapealsel veidi enne "jääkaru". Aga imelik on ennekõike see, et siin massitransporti pole olnud peale busside ja s-bahn'i mingisugust. S-bahn on aga ikka juba linnalähirong ju - "lasnast"-"mustast"-"nõmmelt"-"keilast" linna sõiduks, mitte linnuteelt või muidu mõne km kauguselt alalalt.
Postita kommentaar