teisipäev, 17. jaanuar 2006

Hakkan adraks

Labiilik viskas lingi: http://sammuvmammut.blogspot.com

Mina mõtisklesin nüüd seepeale, et kummaline: ma ise juhtusin eelmisel esmaspäeval seda Eametsa lugu ju EPList lugema, sest tuli ikkagi tuju õhtul peale eksamit koju sõita, sest sotsiaalsuse puudus painas. No painab kodus ka, olen aus.

Painab näiteks isa, kes mu Tartu "kodus" ikka ette võtab ja nahutab kõiki ja kõike, mida keegi iganes tema arvates valesti teeb. Mõne asjaga ma olen nõus. Näiteks üks asjaolu, mida ta ikka siunamiseks võtab on ajakirjandus ja selle õpetamine. Siinkohal palun ajakirjanikel mitte solvuda, aga sisuks on see, et ajakirjanduses loeb rohkem lihtsalt kirjutamise anne. Ning teine asi, mida vaja on, on teadmised alalt, millel kirjutatakse. Ajakirjandust õpetatavat läänes kutsekoolides, mitte selles mõttes kutsekoolides, et sinna mindaks peale keskkooli ja siis kohe edasi tööle. Vaid selles mõttes kustsekoolides, et tegu on suvaliste erialade inimeste harimisega konkreetse eesmärgi nimel. Näiteks majandusspetsialistist saab majandusajakirjanik, või ükskõik - peaasi, et inimestel on enne teadmised ja huvi miski muu asja vastu, mida siis edasi ajakirjanikuna kajastada. Mitte nii nagu mõned: "tahan ajakirjanikuks!" ja kõik.

Siis meenus veel seoses selle artikliga suvest 2002 või 2001 ühe Balti Laevaremonditehase personalijuhi sulest, kes isa andmetel olla ajaloolane olnud, ja kes kirjutas sellest, kuidas nemad vajavad tehases viite keevitajat ja ühte inseneri, kes neile jooniseid teeks. Muidugi olid mõlemad artiklid omast vaatenurgast: Raul kaitseb kõrgharidust, too personalijuht kurtis, et igasugused turundajad ja majandusmehed pakuvad end, kuid nendega pole midagi peale hakata. Nüüd aga tänase jutu peamine pirakas.

Nimelt: mulle meenub kellegi kunaginee ütlus, et insenerist võib saada hea majandusmehe. Proovige aga teha majandusmehest inseneri. Ühesõnaga (nüüd lüüakse mind risti ja naelu kasutatakse kümme korda enam kui tarvis) - ka majandus peaks olema kutseõpe nagu ajakirjandus. Kui inimesest inseneri ei saa - ta tõsise asjaga toime ei tule - siis las jätkab jäädes ainult majanduse manu.

3 kommentaari:

Mina ütles ...

sa seda semiootikuga ütlust mäletad ;)

lontu lõvikutsu ütles ...

Ei, ma ei mäleta seda ütlust, et semiootikust torumeest ei saa. Ja ikkagi ütleks ma, et torutööd on väga semiootiline tegevus. Väljendus ja kunst.

kidari ütles ...

mina olen sinuga täiesti nõus, majandusmehe koha pealt.
ma ytlesin seda sulle msnis juba, aga märgin siia ka ära. et oleks kindel, et oleme sel teemal jorutanud pikalt laialt :D
semiootikud näeksid torude katkiminekus märki ja koliksid ära mujale elama.

ilusat antarktika suve soovides, k.

Minu blogide loend