pühapäev, 9. aprill 2006

M.K., ei - XYZ!

Vesteldes reedel ksv! Veemiga ja rääkides tsivilisatsiooni allakäigust ma seda veel ei teadnud, aga täna käis minutist läbi siuke teade: uus kronoloogia. Selgub, et minu põhikooliaegne arvutiõpetaja ja prominentne (vaadake kasvõi samas arvutimaailmas avaldatud artiklite kogust - vähemalt kirjutada oskab ja päris hästi) andmeturbeekspert Anto Veldre on selle kirjutanud. Minu hämmastuseks selgub, et väga tunnustatud isikud (akadeemik, Moskva ülikooli professor) on teinud huvitavaid teooriaid, mis väidavad, et pimedat keskaega pole tegelikult olnud. See korreleerub minu arust selgesti arvamusega, et inimesed ei vali teed tagasi. Ei tee oma elu keerulisemaks tsivilisatsiooni lõhkumise läbi. Mida minu nägemuses ja konvensionaalse ajaloo arvates on tehtud ajaloos kümneid ja kümneid kordi. Mükeene, Kreeta, islami kokkukukkumine ristisõdades või mongolite väe kadumine budismi levikul. Jah - osalt on nõnda, et vähema sotsiaalmajandusliku tasemega, kuid militaarse brutaalse jõu poolest võimekamad ei kaota ise midagi hävitades ja ülevõtmata jättes paikset tsivilisatsiooni. Kasutades ära paikse tsivilisatsiooni hüvesid, kuid hävitades neid hüvesid tootvad organiseeritud ühiskondlikud struktuurid. Või "Rooma impeeriumi vähenemine ja langus" ja "Õhtumaa allakäik". Ehk siis - hoolimata oma optimistlikust loomust on reb! Veskimeister jätkuvalt ettevaatlik ja arvab, et midagi võib olla ees. "Õhtumaa" ei ole miskipärast nõnda alla käinud nii nagu seda ennustati ligi sajandi eest. Kuid on transformeerunud ja on jätkuvalt transformeerumas ja see kõik võib jätkuvas transformeerumises koos välismõjuritega viia siiski ka selge ja täieliku õhtumaa allakäiguni, kus õhtumaad asendab miski muu süsteem ja uus kord. Muidugi on mu ammu lugemata lemmikraamatud ka "Tsivilisatsioonide kokkupõrge ja uue maailmakorra kujunemine ...", mida võiks vaadelda taas kui üht olulist tegurit tsivilisatsioonide rolli kasvus. Tsivilisatsioonide homogeniseerumine (nõnda nagu ajaloolised tsivilisatsioonid oma enamikus on olnud tsentraliseeritud riigi põhised või siis suure hulga väikeste riiklike moodustiste põhised, millel pole üksi ja iseseisvalt enamasti küll jõudu teiste tsivilisatsioonide eest kaitsta.
Oh, aga ma ei rääkinud nüüd siiski midagi arukat, mulle tundub. võtame seda kui mõtteärgitust. Mu lugejad - aidake mõelda! Minul on täna õhtul siin miskipärast migreen ilmnenud.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend