neljapäev, 1. märts 2007

UFOd ja mina

Lugesin hommikul RSS'ist, et Kanaada endine minister oli kuulutanud vajadusest UFO tehnoloogiad vabaks anda ja kasutusele võtta, et vabaneda sõltuvusest fossiilsete kütuste vastu.
Postimees sai juba maha ka oma versiooniga. Selgub, et tegu on üsna vana mehega juba, nii et ei saa vist päris kindel olla kui hästi ta teab, mida räägib. Segaseid ufoteoreetikuid on ju ka päris okei inimeste hulgas, kes on muidu igati austust väärt. Mina hoiaksin veidi skeptilist suhtumist sellistesse fenomenidesse.

Aga ma usun, et elu väljaspool Maad on olemas.

Ma lihtsalt ei saa uskuda, et elu (ja võibolla ka tsivilisatsioon) on tekkinud vaid ühel ääremaa kollasel tähel paljude hulgast. Muidugi on kollased tähed erandid - punased on liiga vähe valgusviljakad (aga neid on palju-palju rohkem), sinised on liiga aktiivsed ja nende valgus purustab liiga palju kergeid keerulisi molekule (ja siniseid tähti on väga vähe). Kollased on ehk hea kesktee, piisavalt stabiilne ja pikaealine, samas tekitab piisavalt geneetilisi defekte ja aitab kaasa mutatsioonidele rohkem kui väetid punased tähed.
Galaktika keskosas on liiga suur tõenäosus planeedil kaotada stabiilne orbiit mõne läheneva teise tähe gravitatsioonivälja tõttu, galaktika äärealadel pole piisavalt raskemaid keemilisi elemente, mida läheks vaja bioloogiliste protsesside tarbeks.

Aga ma ei usu, et meie siin sellel pisikesel sinisel planeedil oleks ainukesed väljavalitud ja erilised ses mõttes. Neid kohti on veel. Võibolla hoopis teistsuguseid, võibolla sarnaseid. Tõenäoliselt ilma veel nii kaugele arenenud nn tsivilisatsioonita. Sest tsivilisatsiooniks arenemise teel on lõputu hulk kitsaskohti ja tõenäoliselt on tsivilisatsioonid häviv nähtus iseenese kogemata kombel hävitamise teel. (Need suured ajud olid suur probleem.)

Me ei saa arvestada, et me nendega kunagi kohtume ... et me nendega kunagi signaale saame vahetada on tõenäolisem, aga mitte üldse kindel. Aga me peame mõistma, et väga-väga töenäoliselt on nad olemas. Planeete leitakse juba kümmekond aastat hunnikute kaupa. Ennekõike suuri, aga juba ka väiksemaid. Ennekõike kaudsete meetodite abil ...

Tõenäoliselt pole UFOd siin kunagi käinud, või kui on käinud, siis me ei ole nende artefakte kätte saanud ja näinud - tõenäoliselt on nende masinad stealth nii raadiolainepikkuste kui visuaalsete lainepikkuste peal. Tõenäoliselt käiks nad isegi ringi pea nähtamatutena, kui nad käiks. Ma ei usu, et käiks.

Tõenäoliselt on vähemalt mõni neist siiski jõudnud tsivilisatsioonini ja ehk kaugemale kui meie.
Aga ma ei tea. Lihtsalt pakun.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend