teisipäev, 30. oktoober 2007

Niisiis, ajasin end hommikul kuidagi üles - uurisin uudiseid, sõin kuus röstsaia (viinerite ja mustikamoosiga) ja korjasin just parajal hetkel esiku põrandalt kaks ümbrikut - mõlemad mulle, kuigi ühe "aknast" nimi suurt paista ei tahtnud - pidi kaarutama.
Mõlemad ümbrikud Danske pangalt, ühes pangakaart (vaid paari numbrierinevusega kui 10 päeva tagasi tulnud vana) ja teises pinkood ... okei. Seadsin ma siis sammud panka ja poodi.

Eestis küsib pangaautomaat alati, kas tahad suhelda eesti, vene või inglise keeles (viimases ma pole kindel). Taanis küsib ta keelt ilmselt võõraste maade pangakaartide esitamisel ainult.
Vahelepõikena olgu öeldud, et veidi hiljem nägin pangas sees letil teadet, mis oli taani, türgi ja araabia keeles. Ülemisel serval oli "internatsionaalses" märgikeeles teade, et pangas on turvakaamerad, ilmselt. Huvitav, kas see oli võimalike pangaröövlite keeles teadaanne, et pole ikka mõtet röövida ja panga röövimisel ootab neid trahv 2000 krooni (vähemalt torkas silma selline number kõigis kolmes tekstis).

Niisiis - ainult dansk. Aga pinkoodi peale ei näidanud mitte raha väljavõtmise valikuid, vaid midagi muud ... ilmselt seda, et on vale pinkood. Niisiis läksin kontorisse sisse ja küsisin tellerilt, kellel parasjagu polnud numbrit ees. Ta ei pahandanudki, et ma numbrit ei võtnud, kontrollis kas mõlemad mu pangakaardid on aktiveeritud - olid küll.
Niisiis - veelkord välja - küsin 2500 krooni ja aparaat näitab mingit taanikeelset silti, kus figureerib number 200. Okei! Proovin kaks korda, aga ei miskit! Paanika! Mu arvel oli reedel 2000 DKK, nüüd peaks ikka rohkem olema. Panka ... aga nüüd on järjekord ... ootan. Ei viitsinud - läksin lõpeks tagasi automaadi manu ja küsisin 2000 täpselt - kõik laabus viperusteta - automatiseeritud masinteller andis mulle paki 200 krooniseid ! Ilmselgelt oli ta enne kurtnud, et tal on vaid 200 krooniseid rahatähti!

Nüüd piki tänavat edasi jäi ette väike türgi pood, mille ees ilutsesid kotid - spordikotid, seljakotid, kohvrid. Sees torkas küll rohkem silma Kaba musta mošheega seinavaip. Ja suur-suur kogus erinevaid muid vaipu ja idamaade träni, aga kui täpsemalt otsida leidis ka kotid üles. Ahjaa - hinnad olid vaid tänaval olevatel eksemplaridel - seljakott oligi vaid 60 DDK'd - olen üsna rahul!

Kui nüüd homme vaid ratta ka korda saaks!

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend