neljapäev, 6. september 2007

Hehe - lugesin vahelduseks Martin van Crevaldi "Sõja tulevikku" (täitsa asjalik ja kena, vahepeal on palju äratundmisrõõmu, millesse seguneb ka tunnet, et see ja see on elementaarsed ja äranämmutatult vanad) Delfit nüüd keset ööd ja mida mina näen - uudis - tuleb välja, et 2006. aasta kevadel minu püüded midagi huvitavat teha objektorienteeritud programmeerimise raames päästnud K. on saanud hakkama suisa hämmastava asjaga. Ma olen veidi imestunud, et kuidas ta küll presentatsiooni tegi (kahjuks OOPi presentatsioonile ta ei jõudnud, aga seda enam oli taga graafilisel küljel ja sellega meid ka päästis), aga mõnedes inimestes on teatud kummalisi võimeid, mis teine kord tulevad esile täiesti ootamatutest nurkadest.

Lugesin nüüd veidi allikmaterjali ka - ehk siis uudis ise tuli välja Ekspressis, väikste mõtte- ja kirjavigadega on ta ka meie kunagise projekti ära maininud, tänu! Või noh, eks ajakirjandusele söödetakegi asju lihtsustatud kujul ette, panin kommentaari selgituseks juurde. Praegu on kvantgeneraatori plahvatust muidugi veidi häbi vaadata ise, mis siis, et ta on aidanud mind tööle (parim tiimiliider J. K. pidas koodi poolest lugu :) olgugi, et ta ise ei mängi üldse ). Ja veel, et K. pildi pealt ära küll ei tunneks, kuigi kaude tean teda ju oma kuus aastat. (Oi, otsides leidsin, et juunis on ta ka sattunud Postimehesse, seal on pilt täitsa tuttav!)

Üks lisa link veel - ja kelle jalad poleks nõrgad, mind võtab igatahes väiksemgi asi ikka veel värisema, kuigi aastatega on esinemiskogemust ikka ka saadud juba.

Igatahes minu unele orienteeritud uimasuse viskas äkitselt vererõhku pidi üles ja ehk suudan end natuke kokku võtta ka ise koodiga jännata ning õppida.

Ahjaa ... freeorion kuidagi hingitseb, aga viimase aja reliisid ei ole minu windõusil käima läinud ja samuti pole ma suutnud teda korralikult kompileerida linuksile (siia paketti ole keegi teinud). Kui ma asja 0.3 seeria versiooni viimati oma aasta tagasi nägin, siis pildi poolest oli tegu vägagi muljet avaldava asjaga, kuid praegu tundub mulle, et ta kasutab liiga palju kahtlase töökindlusega teeke. Nädal tagasi uurisin freecol'i, mis on täiesti tasemel sisulise poolega, üldiselt töökindel ja tarvitatav. Veidi vananenud graafikasüsteemiga ehk, veidi aeglane tulenevalt java kasutamisest, aga samas on see ka kindlaks eeliseks universaalse porditavusega ja töökindlus on hea hoolimata beeta versioonist 0.7.1. Tõenäoliselt peaks esile tõstma ka java kui lihtsa ja levinud programmeerimiskeele tarvitamist, freeorioni C++ ja python ning OpenGL tehnoloogia takistavad vabade programmeerijate tööd, st. et maailmas on vähem asjast huvitatud ja samas ka tööd teha oskavaid spetsialiste.

Selgitan Ekspressis esineva vea ka ära (kommentaar ei ilmu sinna niipea):
tegu oli strateegiamängu Master of Orion II (MoO2) taktikaliselt osalt ideed võtva taktikalise tähelaeva võitluse mänguga. Ma ei tea, kas K. ise MoO3 mänginud on, aga MoO3 ja MoO2 laevade võitlused on võrreldamatud, sisuliselt ei ole MoO3 kuidagi tasemel.

Kommentaare ei ole:

Minu blogide loend